Algemene Verkoopsvoorwaarden enviplus CommV
Liever in PDF-formaat lezen? > klik hier <
Art.1 -Enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Brussel zijn bevoegd bij eventuele geschillen.
Art. 2 – Een factuur is te betalen binnen de 10 dagen na factuurdatum (tenzij anders vermeld) op rekening BE96 7310 6238 3705 van enviplus. Pas na betaling zal het EPC officieel worden geregistreerd en opgestuurd. Ingeval van niet-betaling op de vervaldag zal het bedrag van de factuur van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd worden met een interest van 10% (jaarlijks) te rekenen vanaf de factuurdatum. Bovendien zal , behoudens schriftelijke verzaking, een forfaitaire schadeloosstelling van 10% van het verschuldigde bedrag aangerekend worden met een minimum van 40 euro.
Art. 3 – Alle klachten dienen ons per aangetekend schrijven te bereiken binnen de 8 dagen na factuurdatum. Klachten per email of telefoon zijn niet ontvankelijk.
Art. 4 – De aanvrager ontvangt het proefenergieprestatiecertificaat samen met de factuur. Na betaling van de factuur wordt het definitieve energieprestatiecertificaat door de energiedeskundige aan de aanvrager elektronisch overgemaakt per email (afgedrukt exemplaar op aanvraag).
Art. 5 – Voor EPC klein niet-residentieel en EPC residentieel voor appartementen: indien de betreffende ruimte deel is van een gebouw met gemeenschappelijke ruimten en er reeds een geldig EPC Gemeenschappelijke Delen (EPC GD) bestaat, moet dit EPC GD volledig bruikbaar zijn voor de energiedeskundige. Indien het EPC GD onvolledig of niet bruikbaar blijkt te zijn, zullen extra kosten worden aangerekend voor de aanvraag tot wijziging en opvolging ervan. Dit zal resulteren in een aanrekening van het pro-rata uurloon van de energiedeskundige.
Art. 6 – Plaatsbezoek: zowel enviplus als de aanvrager houden zich aan afgesproken datum en tijdstip. Bij niet-aanwezigheid van de aanvrager, ten laatste 20 minuten na het afgesproken tijdstip en zonder telefonisch bericht van de aanvrager, verlaat de energiedeskundige de afgesproken plaats en zullen de afgelegde kilometers en uurloon aan de aanvrager worden aangerekend. Ingeval het eenzelfde niet-aanwezigheid volgens dezelfde modaliteiten van de energiedeskundige betreft, en er een nieuwe afspraak kan worden gemaakt, zal dit resulteren in een korting van 15% op het afgesproken offerte-bedrag.
Art. 7 – Aanpassing of van de afspraak plaatsbezoek door de aanvrager is kostenloos mogelijk tot 24 uur vóór het afgesproken tijdstip, en wordt een nieuwe afspraak vastgelegd. Bij aanpassing van de afspraak plaatsbezoek minder dan 24 uur vóór het afgesproken tijdstip, zal een nieuwe afspraak worden gemaakt en zal een extra forfait van € 25 (incl. BTW) worden aangerekend.
Art. 8 – Nadat de offerte door de klant is aanvaard, kan door de klant enkel aan de opdracht worden verzaakt indien de aanvraag tot annulatie per aangetekend schrijven wordt bezorgd ten laatste 24 uur voor de afspraak plaatsbezoek. De gemaakte kosten voor het vooronderzoek zullen steeds aan de klant worden aangerekend.